سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معلم، جامعه شناسی، تاریخ، جغرافیا(تاریخ بیجار )



 

اگر موج مردمی شکل بگیرد، هیچ سازوکاری نمی‌تواند رای مردم را عوض کند 

http://www.parsiblog.com/Images/Emotions/1.gifروی عکس کلیک کنید                     : 8332    تاریخ : 11/3/1388 - 1

 

 وام 400 میلیارد تومانی دولت به صادق محصولی    

 
خرداد نو - با دستور احمدی نژاد صادق محصولی توانسته از بانک ملت وامی به مبلغ 400 میلیارد تومان دریافت کند .

مانی که صادق محصولی یکی از مشاوران ارشد احمدی نژاد در پست ریاست جمهوری بود ، رئیس جمهور در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی وقت ، طهماسب مظاهری ، از او می خواهد تا شرایط را برای پرداخت وامی به مبلغ 400 میلیارد تومان با نرخ بهره زیر 10 درصد ، به صادق محصولی ، فراهم کند .
این وام در کمتر از دو ماه با تامین اعتبار آن از سوی بانک مرکزی توسط بانک ملت پرداخت شد .

این در حالی بود که کمتر صاحب کارخانه و کار آفرینی را می توان در ایران سراغ گرفت که قادر بوده از تسهیلاتی با چنین نرخ بهره پائینی استفاده کند . احمدی نژاد از پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری قول داه بود که به هر شکل شده ، نرخ سود تسهیلات بانکی را یک رقمی کند . برای این کار در چهار سال گذشته دستوراتی را هم صادر کرد . بر این اساس نرخ سود تسهیلات بانکی برای بانک های دولتی 12 درصد و برای بانک های خصوصی 14 درصد تعیین شد . اما آنچه که در عمل اتفاق افتاد این است که کسی قادر نبوده با نرخ هایی کمتر از 24 درصد از این تسهیلات برخوردار شود . ضمن این که برای استفاده از این تسهیلات با همین نرخ های بالا هم نیاز به رابطه و دارد .

احتمالا رئیس جمهور با گرفتن این وام توسط محصولی ، به هدف خود در کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی رسیده باشد . . احمدی نژاد هفته گذشته در یک سخنرانی تبلیغاتی در رباط کریم ادعا کرده بود هر زمان خواسته با کسانیکه وام های کلان از سیستم بانکی ایران دریافت کرده اند برخورد کند ، کسانی نگذاشته اند . غافل از اینکه یکی از بزرگترین بدهکاران به سیستم بانکی ایران ، وزیر کشور ، دوست دیرینه او و یکی از بزرگترین حامیانش است و خود او زمیینه های لازم را برای رانت خواری وی فراهم کرده است .

در بررسی هایی که در مجلس هفتم صورت گرفت « هم رییس مجلس و هم نماینده‌ها خودشان با نمایندگان دولت به این جمع‌بندی رسیده بودند که این مباحث را دیگر مطرح نکنند...».صادق محصولی یک بار در زمان پیشنهاد وی برای پست وزرات نفت درپاسخ به چگونگی انباشت ثروت ??? میلیاردی‌اش ظرف ده ‌سال، این ثروت را « متعلق به امام زمان» دانسته و گفته بود: «این امانتی است که پس از ظهور حضرت در اختیارایشان قرارمی‌گیرد». وی همچنین مدعی شده بودکه ثروتش از «راه حلال» کسب شده است.

نام محصولی در یک فهرست 200 نفره بزرگترین بدهکاران به نظام بانکی ایران در زمان وزارت داوود دانش جعفری به سازمان بازرسی رهبری ارائه شد . اقدامی که از چشم احمدی نژاد دور نماند و سبب شد تا از وزیر اقتصادش که به شدت با او و همفکرانش کنار آمده بود ، انتقام بگیرد و او را از کابینه بیرون بیاندازد . کاری که اشک دانش جعفری را درآورد .


این وام بسیار بزرگ که شاید در مخیله کمتر ایرانی بگنجد به عنوان یک شخصیت حقیقی به محصولی داده شد . با احتساب این وام کم بهره او هم اکنون بالغ بر 600 میلیون دلار یا 600 میلیارد تومان دارایی دارد . البته اگر افزایش تورم را هم در این دارایی ها که به ملک و سهام واردات انواع کالا اختصاص یافته در نظر بگیریم ، شاید بتوان او را یکی از افراد ی دانست که هم اکنون از بابت رانت خواری در جمهوری اسلامی بیش از یک میلیارد دلار دارایی دارد .

یکی از کارشناسان اقتصادی می گوید : با توجه به حجم بالایی که این وام داشته به نظر می رسد که نتقل و انتقال این وام بانکی بدون اطلاع وزارت اطلاعات ، سازمان بازرسی و برخی دیگر از نهادهای نظارتی نمی توانسته انجام شود .
او با کنایه می گوید البته محصولی دارایی خود را به گفته خودش در زمان ظهور امام زمان در اختیار وی قرار خواهد داد . اما آیا نمی شد این پول را در خزانه یک کشور اسلامی نگاه داشت و بعد در اختیار امام زمان قرار داد . آیا آدمی امانت دار تر از محصولی در میان مردم ایران برای نگه داری این پول وجود ندارد ؟

 

 


نوشته شده توسط: علیرضا قاسمی فر



 RSS 
خانه
شناسنامه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک

:: کل بازدیدها ::
95306

:: بازدید امروز ::
3

:: بازدید دیروز ::
10

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

جغرافیا[5] . عکس[4] . عکس وفیلم[4] . بیانیه[3] . یاد داشت هایی در باره بیجار[3] . یاد داشت[2] . یاد داشت، یاد داشت هایی در باره بیجار[2] . تاریخ[2] . آموزشی[2] . اجتماعی[2] . نهضت سبز . عکس فیلم . یادداشت هایی درباره بیجار . : یاد داشت، یاد داشت هایی در باره بیجار . یاد داشت هایی در باره بیجار . یاد داشت هایی در باره بیجار تاریخ . یاد داشت هایی درباره بیجار .

:: مطالب قبلی ::

اجتماعی
تاریخ
جغرافیا
بهمن 1387

:: اوقات شرعی ::

:: درباره من ::


:: لینک به وبلاگ ::

عکس ومدل های روز

:: لینک دوستان من ::

سپید سیاه خاکستری
فناوری در خدمت آموزش
نامه تنکا
نه ختیک ئیواره
کورد نیوز
انجمن جامعه شناسی ایران
پایگاه انسان شناسی وفرهنگ
گوگل کوردی
ارتباط با وزیر آ.پ
عکس کتاب
وتمانی
خیلی دور خیلی نزدیک
جلیل صفر بیگی
زبان حال
یکی مثل خودم
دارسیو و کووچه ی گومان
وزارت آموزش وپرورش
ارتباط با وزیر آ.پ
زانیاری فرهنگیان کردستان
خرید خودرو فرهنگیان
کانون صنفی معلمان ایران
سلماس کردستان
ژانی گه ل(عارف نادری)
دیکشنری آنلاین
جامعه ومشارکت(آرش)
کتیبخانه ی کوردی
کتابخانه آرمانی علوم انسانی
شهاب شیخی
انجمن جامعه شناسی دفترکردستان
بیجار گروس

:: لوگوی دوستان من ::






:: اشتراک ::